در بیان آماری فرض صفر و فرض مقابل بیان شده را می توان به صورت زیر نوشت.
که در رابطه فوق میانگین پاسخ افراد نمونه در ارتباط با تاثیر راهکار توریست بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی است.
نتایج حاصل از آزمونT تک گروهی در جدول زیر ارائه شده است.
جدول ۴-۴۷ نتایج آزمون t تک گروهی برای فرضیه فرعی هشتم فرضیه سوم تحقیق
نام متغیر | میزان T | درجه آزادی | Pمقدار- | رد یا عدم رد فرض صفر(H0) |
تاثیر راهکار توریست بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی | ۰۶/۶ | ۳۴ | ۰۰/۰ | رد فرض صفر |
نتیجه آزمون tتک گروهی، که جهت بررسی میزان معنیداری میانگین بدستآمده در جدول ۴-۴۷ارائه شده است، نتایج نشان میدهد که این میزان معنیدار معنیدار است و نمیتواند حاصل شانس یا تصادف قلمداد شود.میزان t بدستآمده ۰۶/۶ با درجه آزادی ۳۴ ودر سطح معنی داری ۰۵/۰، با توجه به اینکه p-مقدار آزمون بیشتر از ۰۵/۰، (۰۰/۰) شده است، فرض صفر رد می شود. بنابراین با نتیجه حاصلشده میتوان گفت که از دیدگاه افراد نمونه راهکار توریست بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی تاثیرگذار است.
۴-۳-۳-۱۰- رتبه بندی فرضیه های فرعی معنی دار فرضیه سوم
در این قسمت به منظور رتبه بندی فرضیه های فرعی معنی دار فرضیه سوم عبارتند از:
تاثیرراهکار بسته بندی مناسب بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی
تاثیرراهکار بازار یابی بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی
تاثیرراهکارحضور کارشناسان بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی
تاثیرراهکار برندسازی بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی
تاثیرراهکار استانداردسازی بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی
تاثیرراهکار حضور رقیبان توانا بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی
تاثیرراهکار توریست بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی
از روش رتبه بندی فریدمن استفاده شده که نتایج آن در زیر ارائه شده است.
جدول۴- ۴۸ میانگین رتبه ها و شماره اولویت فرضیه های فرعی معنی دار فرضیه سوم
نام متغیر | میانگین رتبه | شماره اولویت |
تاثیر راهکار بسته بندی مناسب بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی | ۴۳/۵ | ۱ |
تاثیر راهکار بازار یابی بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی | ۷۹/۳ |