۲٫۷
۱۱
امتیاز کل
۲۲٫۸
حداکثر نمره پرسش نامه ۵۰می باشد و به دست آوردن حداقل ۷۵%از این امتیاز که معادل عدد۳۷٫۵میباشد نشان از استقرار فرهنگ بازاریابی قوی در شرکت است،در حالی که امتیاز کل به دست آمده که حاصل مجموع میانگین امتیازهای اکتسابی از سوی مدیران بخش های مختلف و کارکنان بخش فروش شرکت صنایع کاشی الوند می باشد و در (جدول۱-۴)خلاصه شده است،حاکی از نیازمندی شرکت به تغییر در رویکرد و نگرش سازمان به برنامه ریزی است.توانمندی شرکت صنایع کاشی الوند از نظر مجموعه ماشین آلات ویژه و تخصصی قابل توجه و ملاحظه است و اگر چه در فعالیت های بازاریابی فعلی شرکت بهبود مستمر تولید و تامین رضایت مشتریان مورد توجه قرار گرفته است ولی می توان گفت بسیارب از فعالیت های بازاریابی بر پایه یافته های گذشته انجام گرفته و به دگرکونی های پرشتاب بازار و فنون مورد نیاز آن کمتر واکنش نشان می دهد و برنامه های فعلی شرکت تا حدود زیادی بر اساس فلسفه فروش شکل گرفته است،البته حیات و بقا هر سازمانی در گرو موفقیتش در فروش محصولات یا خدمتش است ولی شرگت صنایع کاشی الوند با سابقه طولانی حضورش در صنعت کاشی و سرامیک می تواند با تکیه بر اصول و مفاهیم بازاریابی به اصلاح و بهبود عملکرد خود در شرایط فزاینده رقابتی بپردازد و حرف های گفتنی زیادی داشته باشد بنابراین به تدوین برنامه ای در جهت حرکت از بازاریابی و فروش سنتی به بازریابی نوین پرداخته ایم.این برنامه برای تمامی محصولات شرکت به صورت واحد طراحی شده است و گرچه انتظار می رور در مراحل بعدی برای هر محصول در هر بازار برنامه بازاریابی جداگانه ای نوشته شود ولی در حال حاضر این برنامه به عنوان اولین گام شرکت در توجه به مقوله بازاریابی و برنامه ریزی بسیار حایز اهمیت است.گام های اجرایی در پژوهش حاضر بر اساس مدل ارائه شده در شکل ۱-۴تشریح خواهند شد.
مقدمه
تجزیه و تحلیل صنعت
تعیین استراتژی و اهداف بازاریابی در تعیین اهداف فروش
برنامه اجرایی بازار یابی
تاکتیکهای محصول
اجرا
بودجه
بندی
تاکتیکهای قیمت گذاری
تجزیه و تحلیل شرکت و رقبا
تاکتیکهای توزیع
تاکتیک های ترویج