مدل ارزش ایده آل کیفیت خدمات
این مدل در بردارنده تعاریف واجزای متنوع و مهم خدمات که قبلاً مورد مطالعه قرار گرفته می باشد در واقع این مدل یک دیدگاه یادگیری جدید را ارائه می دهد طوری که چگونگی یک ای دآهل می تواند شکل یافته باشدو چگونه آن می تواند بصورت ذهنی استمرار یابد، مدل حاضر توجه خیلی زیادی به اهمیت تجارب ناراحت کننده منفی بعنوان یک عامل مؤثر در رضایت یا ارضاءبرون داد یا مشتری دار.د از جمله ایراداتی که به این مدل وارد است این است که این مدل تنها برای ادنازه ها و مقیاسهای سمبلیک محدود شده و موقعیت های خدماتی کوچک تست شده است.
۷
مدلNGوEP
مدل حاضر در برگیرنده مباحث ذهنی متقاعد کننده و تعاریف عملیاتی از انتظارات است. در مجموع می توانگفت اعتبار ساختارهای مدل EPبهتر و بالاتر از دو مدلNQو سرکوال است. از جمله مزیت این مدل درتأثیر گذاری آن بر کاربرد تکنولوژی اطلاعات در کیفیت خدمات می باشد از جمله ایراداتی که به این مدل وارد است دو مورد زیر می باشد : ۱٫مدل حاضر روشی برای اندازه گیری و توصیف کیفیت خدمات ارائه نمی دهد. ۲٫این مدل در مقابل کاربرد سطوح تکنولوژی اطلاعات در موقعیت های خدماتی خاص پاسخی ندارد
۸
مدلIT
مدل حاضر توصیف می کند که چگونه می توانITرا جهت بهبود خدمات مشتری در امتداد حیطه های کلیدی کیفیت خدمات که شامل: قابل اطمینان بودن، مسئولیت پذیری، توانایی، همیاری، همدلی، تعامل، امنیت و درک کردن مشتری می باشد، بکار بست. مدل فوق می تواند به سازمان جهت فهمیدن نتایج کامل کار بست نظام های اطلاعاتی جهت بهبود بخشیدن به کیفیت ارائه خدمات کمک نماید در واقع به مدیران در باب درک کاربرد معمولی تکنولوژیست ها در صنعت و تشخیص های مناسب خود اجازه داده می شو.د از جمله ایراداتی که به این مدل وارد است می توان به موارد زیر اشاره نمو:د ۱٫نیازمند عمومیت یافتن جهت خدمات متفاوت می باشد. ۲٫عمل اثر گذاری بر روی متغیر های دموگرافیک و قیمت ها و محیط فیزیکی و … در نظر گرفته نشده است. ۳در این مدل نحوه عملیاتی شدن کیفیت خدمات کشف شده مشخص نیست.
۹
مدل نگرش واثرگذاری کلی
اساس این مدل کمک کردن جهت شکل گیری ارزشیابی از کیفیت خدمات بر پایه تکنولوژی و عمل خدماتی می باشد. .مدل اثر گذاری کلی حمایت شده است ولی نمی تواند به قدرت توصیفی در این مدل بر طبق مدل نگرشی اضافه شود. از جمله ایراداتی که به این مدل وارد شده است این است ک : ه مدل حاضر در فراهم آوردن حیطه های عمومی جهت ۳ سطح کلی از ازرشیابی بنحوی ناتوان است
۱۰
مدل کیفیت ورضایت درک شده
در واقع این مدل بیانگر این است که کیفیت خدمات و رضایت یک موضوع مشخص و واضح هستند . درصورتی که نفوذ ر ضایت یک کلید مشخص در کیفیت و رضایت مشتری در ملاقات با مشتری بصورت مطلوب است. افزایش انتظارات تأثیر منفی بر رضایت مشتری و انتظار از عملکرد وی داشته است در واقع تأثیرمنفی آن بر رضایت از طریق قطع نمودن نفوذ رضایت بخش است. از جمله ایراداتی که به این مدل وارد شده است می توان به موارد زیر اشاره نمود : ۱٫مدل حاضر تنها در بر دارنده یک ساختار ارزش است، ارزش I.Eبرای پول . ۲٫بهر حال شماری از آیتم ها در این مدل بصورت ساختار درصدی مورد مطالعه قرارگرفته اند
۱۱
مدل ویژگیPCP
مدل حاضر یک نماد از تأثیرگذاری و عملکرد عمو می جهت کمک کردن به کیفیت خدمات برای هر بخش ازخدمات فراهم می کند، بالاترین قسمت جهت بهبود بخشیدن به کیفیت خدمات به فراوانی مواجهه شدن باحیطه های این سه سطح از ویژگی ها طوری که بخش انفرادی به منابع مشتری بستگی دارد. از جمله ایراداتی که به این مدل وارد شده است این است که این مدل نیازمند آن است که برای موقعیت های خدماتی متفاوتی عمومیت یافته باشد.
۱۲
مدل کیفیت خدمات ارزش های فراهم شده
درمدل حاضر کیفیت خدمات فنی دارای نقش مهم جهت فراهم کردن کیفیت و درک ارزش هامی باشد بنابراین نفوذ کردن در تمایل مشتری جهت خریدن کالا در این حیطه قرار می گیرد . همچنین کیفیت خدمات عملکردی دارای یک نفوذ هدایتگر در تمایل برای خرید کردن از طریق فراهم نمودن کیفیت و درک ارزش می باشد بهر حال آن دارای یک نفوذ بر تمایل جهت خریدکردن است که به فراهم کردن بر آوردها بستگی دار دازجمله ایراداتی که به این مدل وارد شده است می توان به موارد زیر اشاره نمود: ۱٫رضایت مشتری در این مدل بصورت مشخص بیان نمی شود. ۲٫در این مدل مقیاس هدف رفتاری دارند تا اینکه رفتار واقعی داشته باشند
۱۳
ارزش رضایت مشتری
این مدل می تواند به عنوان روشی جهت فهمیدن جریان تصمیم گیری مشتری به عنوان ارزشیابی عملکردسازمان بکار گرفته شود . از جمله ایراداتی که به این مدل وارد شده است می توان به موارد زیر اشاره نمود: ۱٫نیازمند آن است که برای انواع محیط های درونی عمومیت یافته باشد . ۲٫تأثیرات چالش ها در محیطبیرونی در این مدل در نظر گرفته نمی شود.
۱۴
مدلAmtecedentsandmediatOr
این مدل یک راهنما و یک هدف برای تأثیرات جهت گیری شده شرکت فراهم می نماید . فاکتورهای مختلفارزشیابی مصرف کننده به خدمات مربوط است، اما همچنین یک شکل مجزای کلی . ارزشیابی از کیفیتخدمات در مدل حاضر می تواند فراهم نماید فهم کامل از کیفیت خدمات و اینکه این ارزشیابی چگونه شکل گرفته است در واقع در این مدل رضایت مشتری پیش بینی کننده خوبی جهت اهداف رفتاری است. از جمله ایراداتی که به این مدل وارد شده است عبارتند از: ۱٫نمی تواند مقیاسی را جهت اندازه گیری کیفیت خدمات فراهم ک د ن. ۲٫مدل حاضر برخلاف مقیاسهای عملکردی بانک های دیگر است. ۳٫بیشتر اعمال موجود در مدل به صورت تجربی انجام نمی گیرد.. ۴٫مدل حاضر فقط اساسی است جهت تجربه یک وب سایت. ۵ نیازمند آن است که بوسیله تجارب دیگر ارزش گذاری شو.د
۱۵
مدل کیفیت خدمات درونی
در واقع یک نقش تعدیل کننده قوی یافت شده تأیید می کند که آن چه مهم جهت اندازه گیری رضایت مشتری بصورت مجزا از کیفیت ارائه خدمت است، هنگامی که جهت شناخت و تشخیص ارزش یابی مصرف کننده از خدمات تلاش می شود. از جمله ایراداتی که به این مدل وارد شده است این است که: شماری ازآیتم هایی که جهت اندازه گیری احساس خود کنترلی و آرامش هنگام استفاده ازitبعنوان اساس خدمات انتخاب شده اند نمی توانند یک مقیاس اندازه گیری واحد را جهت کیفیت خدماتی کهit اساس آن است را ارائه کنند