امضاء
سپاسگزاری
سپاس و ستایش خداوندی را سزاست که کسوت هستی را بر اندام موزون آفرینش بپوشانید و تجلیات قدرت لایتزالی را در مظاهر و آثار طبیعت نمایان گردانید. بار الها ! من با یاد تو ، به تو تقرّب می جویم و تو را به پیشگاه تو شفیع میآورم و از تو خواستارم، به کرمت، مرا به خودت نزدیک گردانی و یاد خود را به من الهام کنی و بر من رحمت آوری و به آنچه بهره و نصیب من ساخته ای، خشنودم قرار دهی و در همه حال به فروتنی ام وا داری.
‹ من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق ›. بر خود لازم می دانم از کلیه کسانی که بنده را در تدوین و نگارش این پایان نامه یاری نمودند صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم. به خصوص از استاد فرزانه جناب آقای دکتر نادر محقق (استاد راهنما) که در کلیه مراحل انجام این پژوهش با خوشروئی، یاری و راهنمائی ام نمودند و همچنین از استاد فرهیخته جناب آقای دکتر عبدا… نعامی (استاد مشاور) که وقت خود را بی شائبه در اختیار من گذاشته و با دقت نظر خاصی مشاوره لازم در این خصوص ارائه نمودند صمیمانه تشکر و قدردانی مینمایم. همچنین از کلیه معلمان و اساتید دوران تحصیلم از ابتدا تاکنون صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم.
تقدیم به پدر و مادرم :
خدای را بسی شاکرم که از روی کرم، پدر و مادری فداکار نصیبم ساخته تا در سایه درخت پربار وجودشان بیاسایم و از ریشه آنها شاخ و برگ گیرم و از سایه وجودشان در راه کسب علم و دانش تلاش نمایم. والدینی که بودنشان تاج افتخاری است بر سرم و نامشان دلیلی است بر بودنم، چرا که این دو وجود، پس از پروردگار ، مایه هستی ام بوده اند دستم را گرفتند و راه رفتن را در این وادی زندگی پر از فراز و نشیب آموختند.
آموزگارانی که برایم زندگی و انسان بودن را معنا کردند…
و به پاس محبت های بیدریغشان که هرگز فروکش نمیکند
این مجموعه را به پدر و مادر عزیزم تقدیم میکنم.
فهرست مطالب
چکیده ۱
مقدمه ۲
فصل ۱ (کلیات تحقیق)
۱ـ۱ بیان مسئله ۴
۱ـ۲ اهمیت موضوع تحقیق ۵
۱ـ۳ اهداف تحقیق ۵
۱ـ۴ سوالات تحقیق ۶
۱ـ۵ قلمرو تحقیق ۶
۱-۵-۱ قلمروموضوعی ۶
۱-۵-۲ قلمرو زمانی ۶
قلمرو مکانی ۶
۱ـ۶ مفروضات ۶
۱ـ۷ صطلاحات و تعاریف عملیاتی واژگان ۷
فصل ۲ (ادبیات تحقیق)
مقدمه ۹
۲-۱ تعریف کسب و کار الکترونیک ۱۱
۲-۲ تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک ۱۲
۲-۳ فلسفه شکل گیری کسب و کار الکترونیک ۱۵
۲-۴ تعریف مدل کسب و کار ۱۶
۲-۵ اهمیت و ضرورت مدل کسب و کار الکترونیک ۱۷
۲-۶ اجزاء اصلی مدل کسب و کار ۱۸
۲-۷ نحوه طراحی مدل کسب و کار ۱۹
۲-۸ مدل های کسب و کار الکترونیک ۱۹
۲-۹ بررسی چند مدل کسب و کار الکترونیک ۲۱
۲-۱۰ یکپارچه سازی مدل کسب و کار ۲۳
۲-۱۱ عوامل موثر در انتخاب مدل کسب و کار الکترونیک ۲۵
۲-۱۲ اساس فرآیندهای کسب و کار الکترونیک ۲۶
۲-۱۳ عوامل اصلی در کسب و کار ۲۷
۲-۱۴ اجزای کسب و کار الکترونیک ۲۹
۲-۱۵ ابزار عمده کسب و کار الکترونیک ۳۰
۲-۱۶ شش تصمیم برای اتخاذ استراتژی کسب و کار الکترونیک ۳۱
۲-۱۷ شیوه های کسب و کار الکترونیک ۳۲
۲-۱۸ پذیرش فناوری کسب و کار الکترونیک ۳۳
۲-۱۹ توسعه یک فعالیت مخاطره آمیز الکترونیک ۳۵
۲-۲۰ انواع کسب و کار الکترونیک ۳۵
۲-۲۱ کاربری های کسب و کار الکترونیک ۳۶