بررسی تاثیر روش تدریس فعال فناورانه TEAL بر یادگیری و یادداری درس شیمی دانش آموزان دوره متوسطه- فایل ۳۲
- زارعی زوارکی، اسماعیل؛ غریبی، فرزانه. (۱۳۹۱)،تاثیر آموزش چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی پایه چهارم شهر اراک. فصلنامه روان شناسی افراد استثنایی، شماره ۵ ، سال ۲ صص ۱۹-۲٫
- زارعی زوارکی، اسماعیل. (۱۳۸۸). راهنمای عملی یادگیری و تدریس تلفیقی. تهران: علوم و فنون.
-
- رنجگری، علیرضا.(۱۳۷۷)، شبیهسازی ابزاری نیرومند برای تصمیمگیری. مجله روشن، شماره۴۷، ص۲۹٫
- سعید پور، مرضیه؛ طبسی، سیده زکیه. (۱۳۸۹)، آموزش ترکیبی؛ رهیافتی نوین جهت کاربست در آموزش الکترونیکی»، مجله افق توسعه آموزش پزشکی، دوره ۴ شماره ۱ صص ۶۳-۵۵٫
- سلیمانپور، جواد. (۱۳۸۴). مهارت های تدریس نوین. تهران: نشر احسن.
- سیف ، علی اکبر. (۱۳۷۰). روانشناسی پرورشی. تهران: نشر آگاه
- سیف ، علی اکبر. (۱۳۸۴). روانشناسی پرورشی. تهران: نشر آگاه.
- شریفی،اصغر؛ محمد داودی، امیر حسین؛ اسلامیه، فاطمه. (۱۳۹۱)، رابطه میزان استفاده از فن آوری های اطلاعات و ارتباطات با عملکرد دبیران در فرایند یاددهی و یادگیری. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال دوم، شماره چهارم، صص۱۶۷ -۱۴۵٫
- ﺷﻌﺒﺎﻧﯽ، حسن.(۱۳۸۴). ﻣﻬﺎرﺗﻬﺎی آﻣﻮزشی و پرورشی(روﺷﻬﺎ و ﻓﻨﻮن ﺗﺪرﯾﺲ). تهران: اﻧﺘﺸﺎرات ﺳﻤﺖ، ﭼﺎپ نوزدهم.
- شعبانی، حسن(۱۳۸۸). مهارت های آموزشی؛ روش ها و فنون تدریس. تهران: انتشارات سمت، چاپ سوم.
- ﺻﻔﻮی،امان االله. (۱۳۸۷). ﮐﻠﯿﺎت روش ﻫﺎ و ﻓﻨﻮن ﺗﺪرﯾﺲ. تهران: اﻧﺘﺸﺎرات ﻣﻌﺎﺻﺮ، ﭼﺎپ ﺳﯿﺰدﻫﻢ.
- عبداله زاده، علی اکبر. (۱۳۹۲)، مقایسه کارایی دوره یادگیری ترکیبی با دوره های یادگیری الکترونیکی و حضوری در درس ریاضی در میان دانش آموزان دختر و پسر سال اول دبیرستان شهرستان اردبیل. فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی، دوره ۹، شماره ۲، صص ۸۴-۶۵٫
- عطاران، محمد. (۱۳۸۷). جهانی شدن فن آوری اطلاعات(IT) و تعلیم و تربیت. تهران: مؤسسه فرهنگی و پژوهشی آفتاب مهر با همکاری انتشارات آیتا.
- عمادی، محمد. (۱۳۷۸). اصول ساخت نرم افزارهای چند رسانه ای. تهران: موسسه فرهنگی هنری دیباگران.
- عوض زاده، ایرج. (۱۳۸۴). تحلیل و ارزشیابی محتوای چند رسانه ای های آموزشی درس زبان انگلیسی پایه دوم راهنمایی براساس اصول طراحی چند رسانه ای مایر. پایان نامه کارشناسی ارشد.دانشگاه علامه طباطبایی.
- فردانش، هاشم. (۱۳۸۷). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی.(چاپ پنجم). تهران: سمت.
- قورچیان نادر قلی.(۱۳۷۴). جزئیات روش های تدریس: چهارچوبی جامع برای تدریس حرفه- ای. تهران: انتشارات فراشناختی.
- صفاریان، سعید؛ فلاح، وحید؛ میرحسینی، سیدحمزه.(۱۳۸۹)، مقایسه تأثیر آموزش به کمک نرم افزارهای آموزشی و روش تدریس سنتی بر یادگیری درس ریاضی. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال اول، شماره ۲ صص۳۶-۲۱٫
- ظریف صنایعی، ناهید. (۱۳۹۰)، بررسی و مقایسه مکاتب یادگیری در طراحی دروس الکترونیکی. مجله مدیا، شماره ششم ، صص ۶۰-۵۱٫
- کدیور، پروین.( ۱۳۸۷ ). روانشناسی تربیتی. تهران :انتشارات سمت.
- کرمی گزافی، علیرضا؛ عابدینی، رحمن؛ ملک زاده، فاطمه.(۱۳۸۹)، بررسی تاثیر تدریس کاوشگری با بهره گرفتن از معلمان آموزش دیده بر یادگیری دانش آموزان سال سوم راهنمایی ناحیه ۲ کرج. چهاردهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران و چهارمین کنفرانس فیزیک وآزمایشگاه.
- کریمی، عبدالعظیم.(۱۳۸۳)، آموزش مانع خلاقیت. فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، دوره ۲ شماره ۳ ص ۶۰٫
- کی نژاد، حسن.( ۱۳۸۷ ). سیستم های چند رسانه ای به عنوان ابزار تکنولوژی آموزشی، دومین همایش بررسی و تحلیل آموزش های کاربردی، صص ۱۰ و ۱۱ .
- گانیه، رابرت میلز. شرایط یادگیری و نظریه آموزشی. جعفر نجفی زند(۱۳۷۳). تهران: انتشارات رشد، چاپ اول.
- گل افروز شهری، هادی؛ خاقانی زاده، مرتضی(۱۳۸۸)، آشنایی با روش تدریس سخنرانی. مجله راهبرد های آموزشی، دوره ۲، شماره ۴ صص ۱۶۱-۱۶۶٫
- گلزار ادبی، رامین.(۱۳۸۵). شبیه سازی در تصمیمگیریهای مدیریتی، مجله تدبیر، سال چهاردهم، شماره ۱۷۷ ص ۲۱٫
- لاکدشتی، ابوالفضلی؛ یوسفی، رضا؛ خطیری، خدیجه.(۱۳۹۰)، تاثیر نرم افزار های شبیه ساز آموزشی بر یادگیری و یاد سپاری دانشجویان و مقایسه آن با روش سنتی تدریس. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی سال اول ، شماره ۳ ، صص۲۱-۵٫
- ﻣﺎﯾﺮ، رﯾﭽﺎردای. (۲۰۰۱). ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﭼﻨﺪرﺳﺎﻧﻪای. ﻣﺘﺮﺟﻢ: ﻣﻮﺳﻮی، ﻣﻬﺴﺎ. (۱۳۸۴). ﺗﻬﺮان: اﻧﺘﺸـﺎرات ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻣﺎﻟﯽ و آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰی.
- مجدفر، مرتضی. ( ۱۳۷۵ ). طرح درس نرم افزاری مناسب در تکنولوژی آموزشی. تهران: انتشارات چاپار فرزانگان.
- محمودی، فیروز؛ فتحی آذر، اسکندر؛ اسفندیاری، رجب.(۱۳۸۸). بررسی رابطه میزان مشارکت فعال دانش آموزان در جریان تدریس با پیشرفت تحصیلی. فصلنامه مطالعات تربیتی و روان شناسی،دوره ۱۰شماره۳ صص۸۲-۶۵٫
- معتمدی تلاوکی، عبداللهی حسینی و لطفی.(۱۳۹۰)، تاثیر روش های فعال تدریس مبتنی بر رویکرد ساختارگرایی بر بهبود عملکرد درس فیزیک دانش آموزان سال اول متوسطه. دوازدهمین کنفرانس آموزش فیزیک و آزمایشگاه ، ۱۴ تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ دانشگاه صنعتی امیر کبیر.
- موسی رمضانی، سونیا.(۱۳۹۰)، شبیه سازی آموزشی. مجله رشد تکنولوژی آموزشی، دوره بیست و ششم صص ۴۲-۳۸ .
- مهر محمدی، محمود. (۱۳۸۶). نظریه های برنامه درسی. تهران: انتشارات سمت.
- مهرمحمدی، محمود؛ عابدی لطفعلی.(۱۳۸۹). الگوهای یادگیری: ابزارهایی برای تدریس (ویرایش اول). تهران: انتشارات سمت.
- مهرمحمدی، محمود؛ عابدی لطفعلی.(۱۳۸۰)، ماهیت تدریس وابعاد زیبا شناختی آن. مجله مدرس، دوره ۵ شماره ۳ صص ۴۳- ۵۷٫
- نصرت، فاطمه؛ یوسفی، علیرضا؛ لیاقتدار، محمد جواد. (۱۳۸۹).تأثیر آموزش فعال فناورانه فیزیک بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه. برنامه ریزی درسی - دانش و پژوهش در علوم تربیتی، شماره ۲۵ صص ۶۴ – ۵۳٫
- نوروزی، داریوش؛ رضوی، عباس.(۱۳۹۰). مبانی طراحی آموزشی. تهران: انتشارات سمت.
- نوروزی، معصومه؛ زندی، فرامک؛ موسی مدنی، فرامرز.( ۱۳۸۷). رتبه بندی روش های کاربرد فناوری اطلاعات در فرایند یاددهی- یادگیری مدارس. فصلنامه نوآوری های آموزشی، سال هفتم، شماره ۲۶ صص ۳۳-۹٫
- وکیلیان، منوچهر.(۱۳۸۵). روشها و فنون تدریس. تهران: دانشگاه پیام نور.
- همدانی، زهره؛ حقانی، فریبا؛ لیاقت دار، محمد جواد. (۱۳۹۰)، مقایسه تاثیر یادگیری از طریق همیاری با روش تلفیقی سخنرانی کوتاه و پرسش و پاسخ بر پیشرفت تحصیلی درس زمین شناسی. مجله پژوهش در برنامه ریزی درسی، سال هشتم، دوره ۲ ، شماره ۳۰، صص۱۰-۳٫
- هنرپرور، بهاره؛ بدریان، عابد. (۱۳۸۷). طراحی و اعتباربخشی الگوی اثربخش یاددهی- یادگیری شیمی مبتنی بر ICT در دوره متوسطه، گزارش طرح پژوهشی. موسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآور یهای آموزشی، تهران.
- Adeyemi, B. A. (2012). Effects of computer assisted instruction (CAI) on students’ achievement in social studies in Osun state, Nigeria. Mediterranean Journal of Social Sciences, 3(2), 269-277.
- Barak، M. (2007)، Transition from traditional to ICT-enhanced learning environments in undergraduate chemistry courses، Computers & Education 48 (30–۴۳).
- Belcher, J.W. (2001).Studio Physics at MIT. In MIT PhysicsAnnual, 58-64.
- Belcher, J. W. (2003). Improving student understanding with TEAL. MIT faculty news letter, No2: 1, 8-10
- Barak، M.، & Dori، Y. J. (2005). Enhancing undergraduate students_ chemistry understanding through project-based learning in an IT environment. Science Education، ۸۹(۱)، ۱۱۷–۱۳۹
- Bennett، J.، Gräsel، C.، Parchmann، I.، & Waddington، D. (2005). Contextbased and conventional approaches to teaching chemistry: Comparing teachers’ views. International Journal of Science —Education، ۲۷، ۱۵۲۱–۱۵۴۷٫
- Dori, Y. D., & Belcher, J. B. (2005). How does Technology-Enabled Active Learning affect undergraduate students’ understanding of electromagnetism concepts? The Journal of the Learning Sciences, 14(2), 243–۲۷۹٫
- Dourmashkin, P. (2008). Rrdesign of mechanics and Electromagnetism at MIT. Courseredesign Work shop. October. MIT USA.
- Duvarci, Dilek (2010). Activity-based chemistry teaching: A case of “elements and compounds”. Procedia Social and Behavioral Sciences 2 (2010) 2506–۲۵۰۹٫