۱۱
ناکافی بودن امکانات، تسهیلات و تشویقهای کافی در امر صادرات توسط دولت
۱۲
اطلاع رسانی ناکافی در ارتباط با شناخت فرصتها و نیازهای بازارهای هدف و انتشار بولتنهای اطلاعاتی چاپی و الکترونیکی
۱۳
ضعف بینش در مدیریت راس سازمان
۱۴
وجود سیاستهای نامناسب ارزی
۱۵
مشکلات در زمینه تهیه مواد اولیه مرغوب در کشور
۱۶
ضعف منابع انسانی در درون سازمان
۱۷
مشکلات مربوط به تامین اعتبار و نقدینگی از بانکها جهت صادرات
۱۸
محدودیتهای وارداتی کشورهای خارجی ناشی از عامل تحریمهای بین المللی
۱۹
عدم آموزش و تشویق صادر کنندگان در امر تجارت توسط دستگاههای ذیربط
۲۰
ضعف اطلاعات و بنیه مالی
۲۱
استفاده از فن آوری قدیمی در فرایند تولید و فرآوری سنگهای ساختمانی
جدول ۵-۱ : رتبهبندی عوامل موثر بر صادرات سنگهای ساختمانی
۴-۵: کاربرد نتایج پژوهش :
این تحقیق می تواند راهنمایی باشد جهت ارائه راه حل هایی برای رفع مسائل و مشکلاتی که تولید کنندگان و صادر کنندگان سنگ های ساختمانی شهرستان های محلات و نیمور با آن مواجه هستند و همچنین با بهره گرفتن از نتایج این تحقیق اقدام به ارائه راه کارهایی استراتژیک و مناسب ، برای حضور فعال شرکت ها و صادر کنندگان سنگ های ساختمانی در شهرستان های محلات و نیمور کرد، تا آنها بتوانند به یک روند علمی مناسب ، در جهت افزایش سهم بازار های بین المللی گام بردارند.
در واقع دست اندر کاران صنعت سنگ و صادر کنندگانی که در این زمینه به فعالیت می پردازند ، با بهره گرفتن از نتایج این تحقیق خواهند توانست عوامل درون سازمانی و برون سازمانی که به عنوان موانع صادرات سنگ وجود دارد را شناسایی کرده و با متمرکز کردن توانایی ها و امکانات خود برای رفع این موانع اقدام نمایند و با تدوین و اجرای ها و برنامه های بازاریابی مناسب و متناسب با این عوامل ، در جهت صادرات موفق این محصول گام بردارند.
۵-۵: محدودیت های پژوهش:
هر پژوهش با توجه به ماهیت ، هدف و روش خاص خود دارای یک سری محدودیت هایی می باشد . این تحقیق نیز از این قاعده مستثنی نیست . محدودیت هایی که در تحقیق حاضر وجود دارند ، به شرح زیر می باشند.
عدم وجود یک پایگاه آماری جامع و دقیق در مورد صنعت سنگ های ساختمانی ایران و فعالیت های تجاری و بین المللی که در این صنعت انجام می گیرد ، یکی از مشکلات اساسی است که پژوهشگرانی که در این زمینه به تحقیق می پردازند ، با آن مواجه هستند. علاوه بر این ، اکثر منابع علمی که در صنعت سنگ وجود دارد ، از جنبه زمین شناسی به موضوع سنگ پرداخته ، و از همین رو محققان با کمبود منابع علمی در زمینه تجارت و بازاریابی بین المللی سنگ های ساختمانی مواجه هستند.
یکی از محدودیت های عمده این پژوهش ، در دسترس نبودن مدیران کارخانجات سنگ های ساختمانی و نداشتن اطلاعات کافی در رابطه بازار کشورهای هدف بود .
نداشتن یک سامانه الکترونیکی در رابطه با میزان صادرات و نوع سنگ های ساختمانی در شهرستان های محلات و نیمور ودر دسترس نبودن آن در طی چند سال گذشته نیز یکی از محدودیت های تحقیق به شمار می رفت.
عدم نگرش صحیح صادر کنندگان سنگ های ساختمانی به امر تحقیق ، و همچنین عدم همکاری آنها در زمینه ارائه آمار و اطلاعات و تکمیل پرسشنامه ها یکی دیگر از محدودیت های این تحقیق می باشد.