- باید به چه کسانی بازخورد دهیم و بازخورد به هر کدام چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
۱۰- پیامدهای اجرای کانون در سازمان و جامعه چیست؟
۱۱- اگر نکته خاصی مد نظرتان هست که در سوال ها به آن اشاره نشده، بفرمایید.
باتشکر بسیار
پیوست ب) کدگذاری اولیه دادهها
بعد از انجام مصاحبه ها؛ مصاحبه ها مکتوب می شدند و بعد از بررسی و بازخوانی، مفاهیم استخراج شدند و طبق جداول زیر طبقه بندی شدند.
الف) کدگذاری اولیه گزاره های مصاحبه( عوامل مؤثر بر موفقیت کانون قبل از اجرا )
فراوانی
داده های خام حاصل از گردآوری اطلاعات
مفاهیم
۱
ما در مجموعه ی خود(راه آهن) به این نتیجه رسیدیم که، افراد در اینجا خیلی کار میکنند ولی شرکت خروجی لازم را ندارد. یعنی کارایی بالاست ولی اثربخشی پایین است و متوجه شدیم افرادی که در مجموعه کار می کنند سر جای خودشان قرار نگرفته اند(عدم تناسب شغل و شاغل). برای حل این مشکل به دنبال اجرای کانون رفتیم.
- اجرای کانون برای حل مشکل عدم تناسب شغل و شاغل
- اجرای کانون برای افزایش اثر بخشی
۱
شرکت ایران خودرو با توجه به ماهیت و نیازش، برای آینده سازمان، به مدیران کارآفرین ومستعد نیاز داشت، به همین دلیل شروع به اجرای فرایند کانون ارزیابی کرد.
- استفاده از کانون ارزیابی با توجه به نیاز سازمان به مدیران مستعد و کارآفرین
۱
عاملی که باعث شد ایران خودرو به سمت استفاده از کانون برود، نگاهش به آینده بود. باتوجه به اینکه شرکت در حال توسعه است، پس نیاز به مدیران در سطح بالاتر دارد. مدیرانی که بتوانند در سطح جهانی کار کنند و مدیریت های شایسته ای از خودشان بروز دهند.
- استفاده از کانون ارزیابی با توجه به نیاز سازمان به مدیران سطوح بالاتر
- استفاده از کانون ارزیابی با توجه به نیاز سازمان به مدیران برای کار در سطح بین المللی
۲
ما چند سال پیش بحث تحول سرمایه سازمانی را داشتیم. وقتی قرار است تحول صورت گیرد باید نگاهی سیستمی و فرایندی داشته باشیم. وقتی آسیب شناسی کردیم که کدام زیر سیستم های منابع انسانی مشکل دارد، یکی از زیر سیستم ها بحث مدیریت استعداد بود.
- تحول سرمایه انسانی
- نیاز به نگاه سیستمی و فرایندی
- نیاز به کانون برای رفع مشکلات مدیریت استعداد
۲
مپنا برای ادامه ی موفقیت هایش به این نتیجه رسید که باید مدیران ارشد و سپس مدیران میانی ش را به روز کرده و توسعه دهد.
- تداوم موفقیت های شرکت
- به روز کردن مدیران
- توسعه مدیران