بررسی تطبیقی نظرات مشتریان و مدیران شعب بانک رفاه در زمینه رابطه عوامل آمیخته بازاریابی خدمات با جذب مشتری
پژوهشگران: محسن خفتان پژوه به راهنمایی دکتر سید رضا سیدجوادین، دانشگاه تهران (دانشکده مدیریت)، پایان نامه کارشناسی ارشد، ۱۳۸۱
چکیده: در این تحقیق از مدل آمیخته بازاریابی خدمات هفتگانه استفاده گردید که البته با توجه به گستردگی عوامل آمیخته بازاریابی و محدودیت زمانی در این تحقیق، تنها عوامل خدمات؛ محصول، مکان، ترفیع، کارکنان و دارایی ها را مورد بررسی قرار میدهد. وی برای سنجش فرضیه ها از روش آماری مان ـ ویتنی به بررسی و تجزیه و تحلیل با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS اقدام می کند که نتیجه بررسیها حکایت از پذیرفته شدن کلیۀ فرضیه های وی دارد.
۲-۲۹-۹ موضوع پژوهش ۹:
بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی خدمات بر رضایت مصرف کنندگان خدمات خطوط منظم (لاینر) کشتیرانی جمهوری اسلامی
پژوهشگران: محمدرضا حجاب به راهنمایی دکتر منیژه قرهچه، دانشگاه شهید بهشتی، پایان نامه کارشناسی ارشد، ۱۳۸۵
چکیده: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه شرکتهای خطوط منظم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود که برای نمونه انتخابی به شیوه تصادفی از میان آنها به تعداد ۴۵ شرکت برگزیده شد. آزمون استفاده شده در این تحقیق عبارت است از آزمون فرض میانگین یک جامعه، با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS، که در نهایت فرضیه اصلی تحقیق در فاصله اطمینان مذکور مورد پذیرش واقع گردید.
۲-۲۹-۱۰ موضوع پژوهش ۱۰:
بررسی نقش عوامل آمیخته بازاریابی در میزان فروش شرکتهای خدمات فنی مهندسی (مطالعه موردی: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران)
پژوهشگران: علی مرجانی به راهنمایی دکتر اصغر مشبکی، دانشگاه تربیت مدرس (دانشکده علوم انسانی)، پایان نامه کارشناسی ارشد، ۱۳۸۵
چکیده: در این پژوهش پس از شناسایی عوامل و شاخص های آمیخته بازاریابی در محصولات شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران که با توجه به طیف وسیع خدمات قابل ارائه، نمونه مناسبی جهت تعمیم نتایج به سایر شرکتهای خدماتی، فنی و مهندسی در ایران میباشد. براساس رابطه عوامل هفتگانه مشهور در خدمات به نامهای محصول، قیمت، مکان، ترفیع، پرسنل، شواهد عینی و فرایند در قالب شاخص هایی در چارچوب هفت فرضیه با میزان فروش شرکت مورد بررسی قرار گرفت. نهایتاً بعد از جمعآوری داده ها با بهره گرفتن از نرمافزار آماری SPSS و روشهای آماری برگزیده شده همچون آزمون میانگین جامعه، تحلیل واریانس و آزمون ISP ضمن رد ارتباط عامل ترفیع با تصمیم خرید مشتری، ارتباط سایر عوامل براساس اولویت تأیید میگردد.
۲-۳۰ پژوهشهای انگلیسی
۲-۳۰-۱ موضوع پژوهش ۱:
An Indian customer surrounding 7P’s of service marketing
پژوهشگران:
Gyaneshwar Singh Kushwaha, Shiv Ratan Agrawal, 2015
چکیده: در مقالهای تحت عنوان «احاطه مشتری هندی با بازاریابی خدمات ۷ps» به بررسی اثر عناصر آمیخته بازاریابی خدمات بر مشتریان هندی جهت تعیین استراتژی بازاریابی مناسب در زمینه خدمات بانکی میباشد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان داد که عناصر محصول، قیمت، تبلیغ از اهمیت بیشتری نسبت به مکان، افراد، شواهد فیزیکی و فرایند برخوردار میباشند.
۲-۳۰-۲ موضوع پژوهش ۲:
Understanding Relationship between Personality Types, Marketing-mix Factors, and Purchasing Decisions
پژوهشگران:
Irna Azzadinaa, Aulia Nurul Hudab, Corinthias Pamatang Morgana Sianipar, 2012
چکیده: در مقالهای تحت عنوان «درک رابطه بین نوع شخصیت، عوامل آمیخته بازاریابی، و تصمیم گیری خرید» به بررسی مغازههای توزیع مُد در باندونگ پرداخت که یکی از بزرگترین عاملهای رشد صنعت مُد در اندونزی است. این مقاله در نظر دارد تا درکی از چگونگی ارزیابی مشتریان و صنعت مُد باندونگ که دارای ویژگیهای شخصیتی متفاوتی هستند ارائه دهد و همچنین اثرات آن را نیز بر رفتار خرید مشتریان نشان دهد. روش آنالیز رگرسیون چندگانه برای تجزیه این داده ها به کار میرود. نتایج نشان داد که مشخصات شخصیتی مشتریان به ارزیابی آنها از عوامل آمیخته بازاریابی مرتبط است که بر تصمیمات خرید آنها اثرگذار است. این مطالعه قصد دارد که به طور عمیقتر بر رفتار مشتری متمرکز شود، این تمرکز نه تنها مشتریان دیسترو را با انواع شخصیتی مختلف در نظر میگیرد بلکه اثرات آن بر رفتار خرید را نیز ارزیابی می کند.
۲-۳۰-۳ موضوع پژوهش ۳:
Investigating the Impact of Marketing Mix Elements on Tourists ‘Satisfaction: An Empirical Study on East Lake
پژوهشگران:
Mohammad Amzad Hossain Sarker, Dr. Wang Aimin, Sumayya Begum, 2012
چکیده: در مقالهای تحت عنوان «بررسی تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر روی رضایت گردشگران» به بررسی عناصر آمیخته بازاریابی بر گردشگران دریاچه شرق در چین می پردازد. یافتههای این مطالعه نشان داد که شش عنصر از هفت عنصر آمیخته بازاریابی تأیید شدند. اما عنصر قیمت تأیید نگردید. و در انتها چند پیشنهاد جهت بهبود اوضاع پیشنهاد گردید.
۲-۳۰-۴ موضوع پژوهش ۴:
The Relationship Between Marketing Mix And Customer Decision-Making Over Travel Agents: An Empirical Study
پژوهشگران:
Rezky Purna Satit, Huam Hon Tat, Amran Rasli, Thoo Ai Chin, Inda Sukati, 2012
چکیده: در مقالهای تحت عنوان «ارتباط بین آمیخته بازاریابی و تصمیم مشتری در طول آژانسهای مسافرتی: یک مطالعه تجربی» به بررسی چهار عنصر قیمت، ترفیع، مکان و محصول در آژانسهای مسافرتی در بالمانگ اندونزی می پردازد. داده ها با بهره گرفتن از همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون بررسی شد و نهایتاً عناصر محصول و قیمت تأیید گردیدند. سپس توصیههایی استراتژیک برای صنعت سفر در آژانسهای مسافرتی اندونزی داده شد.
۲-۳۰-۵ موضوع پژوهش ۵:
A model to investigate the influence of marketing-mix efforts and corporate image on brand equity in the IT software sector
پژوهشگران:
Ji-Hern Kim, Yong J. Hyun, 2011
چکیده: در مقالهای تحت عنوان «ارائه مدلی جهت بررسی اثر عناصر آمیخته بازاریابی و تصویر شرکتها در حقوق صاحبان سهام دارای نام تجاری در بخش نرم افزار IT» به بررسی روابط بین عناصر آمیخته بازاریابی (عملکرد، قیمت، تبلیغات و خدمات پس از فروش)، تصویر شرکتهای بزرگ، ابعاد ارزش ویژه برند (آگهی تجاری، کیفیت ادراک شده و وفاداری به نام تجاری) و عملکرد بازار می پردازد. نتایج آزمون نشان میدهد که تمام عناصر آمیخته بازاریابی دارای اثری مثبت بر ارزش کلی ارزش ویژه نام تجاری میباشند، همچنین تصویر شرکت نیز بر عوامل آمیخته بازاریابی خدمات و سه بعد از ارزش برند نیز تأثیر دارد.
۲-۳۰-۶ موضوع پژوهش ۶:
The 7Ps Classification of the Services Marketing Mix Revisited: An Empirical Assessment of their Generalisability, Applicability and Effect on Performance and tendency to buying - Evidence from Jordan’s Services Organisations
پژوهشگران:
Mamoun N. Akroush, 2011
چکیده: در مقالهای تحت عنوان «طبقه بندی و بازبینی آمیخته بازاریابی خدمات ۷ps: ارزیابی تجربی کلی، کاربرد و اثر بر عملکرد و تمایل به خرید در سازمان خدماتی در اردن» با بهره گرفتن از مدل بازاریابی ۷ps، به طبقه بندی عناصر آمیخته بازاریابی خدمات انجامید. که در نتیجه میتوان گفت عنصر افراد، فرایند، شواهد فیزیکی، قیمت، محصول، تبلیغات و فرایند به ترتیب بیشترین رتبه را به خود اختصاص دادند.
۲-۳۰-۷ موضوع پژوهش ۷:
۷ps of services marketing in insurance and banking services
پژوهشگران:
بررسی اثر عناصر الگوی بهینه آمیخته بازاریابی خدمات بر میزان تمایل به خرید بیمه نامه های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین)- فایل ۳۸