ضریب آلفای کرونباخ محاسبه برای ۴۶گو یه برابر۹۰/۰ میباشد هرچقدرضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده به عدد یک نزدیکتر با شد به این معنی است که گویهها از نظر درونی باهم همبستگی دارد.
۳-۶- روایی پرسشنامه تحقیق:
پرسشنامه تحقیق باتوجه به مبانی نظری تحقیق که در ادبیات تحقیق حاضر آمده است و بتواند آنچه را که محقق سعی در یافتن و سنجش آن است بسنجد طراحی گردیده است و از نظر اساتید و صاحب نظران برای بهینه شد ن پرسشنامه استفاده گردیده است ودرنهایت نظرات سازنده اساتید راهنما و مشاور نیز در این زمینه راه گشابوده است
۳-۷- روش آزمون وتحلیلهای آماری:
محقق در گام نخست اعتبار(reliability) دادههای جمع آوری شده را محک زد تا مشخص نماید اطلاعات استخراج شده از پر سشنامه تا چه میزان به واقعیتهای اجتماعی تطبیق دارندبرای این منظور ضریب آلفای کرونباخ محاسبه نمود.-آزمون کرونباخ برای محک اعتبار(reliability) پر سشنامه ای که بصورت طیف لیکرت طراحی شده مناسب است - وسپس با بهره گیری از تکنیکهای آماری مناسب که با توجه به نوع متغیر(کیفی)ومقیاس اندازه گیری(رتبه ای)دادهها سازگاری دارد. اطلاعات جمع آوری شده،دسته بندی وتجزیه و تحلیل گردید.محقق در گام بعدی با اسفاده ازآمار توصیفی،اطلاعات جمع آوری شده را با تهیه جدول توزیع فراونی خلاصه کرده وبه کمک نمودار نشان داده است وبا استفاده آمار استنباطی، با انجام ازمون کای اسکوئر(خی دو)استقلال متغیرها مورد ارزیابی قرار داده است
۳-۸- روش گرد آوری اطلاعات:
روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق، روش کتابخانه ای و میدانی میباشد و از ابزارهای زیر در جمع آوری اطلاعات به شرح زیر استفاده شده است:
۱- جستجو در اینترنت
۲- جستجو در کتابها و مجلات
۳- پرسشنامه:
از پرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات مربوط به شناسائی تاثیر میزان اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از وﺳﺎﻳﻞ ارﺗﺒﺎط ﺟﻤﻌﻲ (ﺗﻠﻮﻳﺰﻳـﻮن، رادﻳـﻮ و ﻧﺸﺮﻳﺎت) بر نا امنی اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران استفاده شده است.
۴- اسناد و مدارک موجود در سازمانهای مورد مطالعه
از اسناد و مدارک موجود جهت مطالعه شناسائی تاثیر استفاده از رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان در منطقه ۱ شهر تهران استفاده شده است.
۳-۹- ابزارها و اندازه گیری آزمودنیها( تناظر سئوالات پرسشنامه با فرضیههای تحقیق):
هر یک از ابزارهای جمع آوری دادهها، در واقع این امکان را فراهم میآورد که دادههای مختلف را از آزمودنیها (یا پیرامون آنها) جمع آوری نمود. در میان این ابزارها، پرسشنامههایی که دارای سئوالات بسته هستند به علت وسعت کاربردی که دارند از اهمیت خاصی برخورداند
پرسشنامه مورد استفاده در این پژوهش بی نام و از نوع سئوالات بسته و بر اساس مقیاس لیکرت میباشد. در مورد هر یک از این گزینهها پاسخگو آزاد میباشد که با بهره گرفتن از دیدگاه خویش یکی از این ۵ گزینه را که با نگرش وی همخوانی بیشتری دارد را انتخاب و علامت گذاری کند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش شامل ۳۹ سوال میباشد که بر اساس طیف نگرش سنجی طرح ریزی شده است که در ابتدا شخص پاسخگو به سئوالات عمومینظیرجنسیت، میزان تحصیلات، سن و شغل خود پاسخ میدهد تفکیک سئوا لات در پرسشنامه و تناظر آنها با فرضیات تحقیق به شرح زیر میباشد.
جدول۳-۲(تناظرسوالها پرسشنامههاو فرضیههای تحقیق)
تناظر سوالها پرسشنامه و فرضیههای تحقیق | فرضیهها |
فرضیه فرعی اول تحقیق | ۷- ۱ |
فرضیه فرعی دوم تحقیق | ۱۳- ۸ |
فرضیه فرعی سوم تحقیق | ۲۰-۱۴ |
فرضیه فرعی چهارم تحقیق | ۲۶-۲۱ |
فرضیه فرعی پنجم تحقیق | ۳۳-۲۷ |
فرضیه فرعی ششم تحقیق | ۳۹-۳۴ |