رتبه میانگینی
۱۲/۱۲
۱۲/۱۲
۰۸/۱۲
۰۲/۱۲
۵۴/۱۱
۳۴/۱۱
۹۸/۷
۱۸/۷
۰۴/۷
رتبه
۲۱
۲۲
۲۳
۲۴
۲۵
۲۶
۲۷
۲۸
۲۹
شمارهای که در ستونهای مقابل «مانع» وجود دارد شمارهای است که در طبقه بندی موانع در صفحات قبل قابل مشاهده است؛ و اعداد مقابل «رتبه میانگینی» مربوط است به رتبه میانگینی این موانع که توسط نرمافزار محاسبه شده است؛ و اعداد مقابل «رتبه»، رتبهای است که هر مانع در میان سایر موانع به دست آورده است و یکی از اعداد یک تا ۲۹ (کل تعداد موانع مربوط به اعضای هیأت علمی دانشگاهها) است.
تجزیه و تحلیلهای مربوط به راهکارهای ارتباط اعضای هیأت علمی دانشگاهها با متخصصین بخش صنعت
الف. شناسایی راهکارها:
پس از اینکه موانع شناسایی و رتبه بندی شدند مهمترین موانع با توجه به نظر استاد مشاور، جدا شده و در اختیار همان اعضای هیأت علمی قرار گرفت تا راهکارهای رفع آنها را ذکر نمایند و پس از آن، آنها را بر اساس احتمال موفقیتشان در صورت اجرا و پیادهسازی، رتبه بندی نمایند. بر این اساس، ۲۰ درصد اول موانع، که شامل شش مانع اول است جدا شده و در اختیار آنها قرار گرفت. یعنی موانع شماره: ۲۱، ۳، ۴، ۲۸، ۸، و ۲۹.
راهکارهای شناسایی شده ذیل هر مانع، فهرست شده اند که عبارتند از:
۲۱ ـ اعضای هیأت علمی، تجربۀ کافی برای شروع ارتباط با صنعت یا ادامۀ آن را ندارد
راهکارها عبارتند از:
تدوین استانداردهای تعامل و استفاده از فضای مجازی؛ ایجاد مراکز انتقال دانش و تکنولوژی و مراکز تحقیقاتی مشترک با صنعت در دانشگاه؛ حرکت دادن دانشگاهها به سوی نسل سوم دانشگاهها (مدل دولت ـ صنعت ـ دانشگاه).
۳ ـ اعضای هیأت علمی، در تجاریسازی نتایج تحقیقات و تولید ثروت، آگاهی و شناخت کافی ندارند
راهکارها عبارتند از:
حضور صنعتگران در دانشگاه از طرق مختلف؛ تدوین استانداردهای تعامل و استفاده از فضای مجازی؛ ایجاد مراکز انتقال دانش و تکنولوژی و مراکز تحقیقاتی مشترک با صنعت در دانشگاه؛ انتقال تجربیات دیگر اساتید با بهره گرفتن از رسانههای مختلف؛ حرکت دادن دانشگاهها به سوی نسل سوم دانشگاهها (مدل دولت ـ صنعت ـ دانشگاه).
۴ ـ اعضای هیأت علمی، در مورد نحوۀ برقراری ارتباط با صنعت، اطلاعات کافی ندارند
راهکارها عبارتند از:
حضور صنعتگران در دانشگاه از طرق مختلف؛ تدوین استانداردهای تعامل و استفاده از فضای مجازی؛ ایجاد مراکز انتقال دانش و تکنولوژی و مراکز تحقیقاتی مشترک با صنعت در دانشگاه؛ انتقال تجربیات دیگر اساتید با بهره گرفتن از رسانههای مختلف؛ حرکت دادن دانشگاهها به سوی نسل سوم دانشگاهها (مدل دولت ـ صنعت ـ دانشگاه).
۲۸ ـ اعضای هیأت علمی به انجام رویههای تکراری در دانشگاه (مثلاً آموزش، تحقیقات و…)، عادت کرده اند
راهکارها عبارتند از:
ایجاد مراکز انتقال دانش و تکنولوژی و مراکز تحقیقاتی مشترک با صنعت در دانشگاه؛حرکت دادن دانشگاههابه سوی نسل سوم دانشگاهها (مدل دولت ـ صنعت ـ دانشگاه)؛ ساماندهی نظام تحقیقات دانشگاهی و اختصاص قانونمند بخشی از زمان اساتید برای حضور در صنعت؛ تغییر رویۀوزارت علوم در ارزشیابی استادان دانشگاه.
۸ ـ اعضای هیأت علمی معتقدند شروع همکاری باید از طرف صنعت باشد نه دانشگاه
راهکارها عبارتند از:
حضور صنعتگراندر دانشگاه از طرق مختلف؛ ایجاد مراکزانتقال دانش و تکنولوژی و مراکز تحقیقاتی مشترک با صنعت در دانشگاه؛ انتقال تجربیاتدیگر اساتید با بهره گرفتن از رسانههای مختلف؛ حرکت دادندانشگاهها به سوی نسل سوم دانشگاهها (مدل دولت ـ صنعت ـ دانشگاه).
۲۹ ـ اعضای هیأت علمی، برای کارراهۀ تحقیقاتی خود، برنامه ریزی ندارند تا همین موضوع، انگیزهای برای برقراری ارتباط با متخصصین صنعت باشد
راهکارها عبارتند از:
حضور صنعتگراندر دانشگاه از طرق مختلف؛ ایجاد مراکزانتقال دانش و تکنولوژی و مراکز تحقیقاتی مشترک با صنعت در دانشگاه؛ انتقال تجربیاتدیگر اساتید با بهره گرفتن از رسانههای مختلف؛ حرکت دادن دانشگاههابه سوی نسل سوم دانشگاهها (مدل دولت ـ صنعت ـ دانشگاه)؛ ساماندهی نظامتحقیقات دانشگاهی و اختصاص قانونمند بخشی از زمان اساتید برای حضور در صنعت؛ تغییر رویۀ وزارتعلوم در ارزشیابی استادان دانشگاه.
ب. رتبه بندی راهکارها:
در این قسمت، راهکارهای مربوط به هر مانع، تکتک و بطور جداگانه بررسی خواهد شد.